Administrație
Parteneriat încheiat între Ocna Mureș și Unirea pentru achiziția a trei autobuze electrice, a trei stații de încarcare lentă și a uneia rapide
Primăria orașului Ocna Mureș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția a trei autobuze electrice, trei stații de încărcare lentă și o stațe de încărcare rapidă pentru proiectul „Achiziția a două mijloace de transport public – autobuze electrice în cadrul parteneriatului orașul Ocna Mureș – comuna Unirea”. Valoarea totală estimată a investiției este de 7.177.296,60 de lei, fără TVA.
Autobuzele electrice, în număr de 3 bucăţi, vor fi de tip solo (nearticulate), cu planşeu jos (podea coborâtă fără trepte pentru călătorii aflaţi în picioare), facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling), fără etaj, caroserie CE, destinate transportului urban de călători conform Regulamentului (UE) 2018/858, Directivei 2019/1161/CE privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
Încărcarea bateriilor autobuzelor electrice se va realiza prin intermediul staţiilor de încărcare rapidă şi lentă. Toate autobuzele electrice vor permite atât încărcare lentă, cât şi încărcare rapidă.
Caroseria va fi autoportantă de tip cheson şi va avea podea coborâtă fără trepte pentru călătorii aflaţi în picioare. Caroseria va fi garantată la coroziune minim 8 ani.
Ea va fi prevăzută cu minim 2 uşi de acces, situate pe partea dreaptă a autobuzelor electrice, dintre care una dublă cu o lăţime de minim 1.200 mm şi una cu o lăţime de minim 650 mm. Uşa din faţă va fi folosită atât de călători, cât şi de conducătorul auto, putând fi acţionată în mod independent faţă de restul uşilor pentru călători. Se acceptă orice variantă superioară. Caroseria va fi garantată împotriva fisurării, deformării, ruperii minim 10 ani, însă durata de viaţă a caroseriei va fi de minim 15 ani.
Capacitate transport călători: minim 50 persoane din care minim 26 pe scaune + conducătorul auto (26+1)
Soluţia constructivă a unităţii electrice de tracţiune a autobuzelor electrice poate fi din punct de vedere constructiv:
- Cu motor electric de tracţiune cuplat la roţi printr-un reductor mecanic diferenţial;
- Cu motoare electrice de tracţiune înglobate în roţile de pe puntea din spate (tip „hub”).
- Motorul de tracţiune/hub-urile vor fi motoare electrice asincrone/sincrone trifazate cu randament ridicat, alimentate de la un invertor. Motoarele/hub-urile vor avea o construcţie simplă, robustă şi uşor de întreţinut, cu răcire exterioară cu aer autoventilat sau cu apă/antigel şi cu o durată de funcţionare de minim 5 ani/500.000 km(de la data punerii în exploatare) fără intervenţii de întreţinere şi reparaţii;
- Transmisia mişcării la roţi se va realiza prin reductor mecanic diferenţial. Se admite şi motor cu magneţi permanenţi, cu o garanţie din partea producătorului că magneţii nu se demagnetizează şi motorul nu îşi pierde caracteristicile pe toată durata de utilizare a autobuzelor electrice (minim 15 ani). Motorul/hub-urile vor funcţiona şi ca generator electric, în regimul de frânare electrică, situaţie în care acestea vor recupera până la minim 80 % din energia de frânare. Frânarea electrică recuperativă de energie va genera energie electrică pe perioadele de frânare, sau de coborâre a unor pante, energie care va fi utilizată local pentru alimentarea unor sisteme electrice auxiliare, sau va fi înmagazinată în baterii în cazul în care energia recuperată depăşeşte nivelul consumului instantaneu;
- Motorul de tracţiune/hub-urile vor fi fără perii, realizate cu lagăre izolate electric, tară întreţinere şi echipate cu senzori pentru sesizarea depăşirii temperaturii normale de funcţionare, montaţi în stator;
- Motorul de tracţiune/hub-urile vor avea un circuit de aer pentru răcire realizat astfel încât apa care poate pătrunde accidental să nu intre în contact cu bobinajele. Pentru motoarele răcite cu apă/antigel, ofertanţii au obligaţia includerii în ofertă, a documentaţiilor tehnice aferente (construcţie, mentenanţă, remediere defecte etc.), asigurarea consumabilelor pe durata de funcţionare 5 ani/500.000 km şi a serviciilor de training asociate.
Motorul de tracţiune/hub-urile vor fi echipate cu:
- Rulmenţi capsulaţi (fără întreţinere);
- Traductor de turaţie încorporat;
- Senzori de temperatură încorporaţi.
Staţii de încărcare lentă (min.50kw)
Staţiile de încărcare lentă – staţionare(fixe), se vor amplasa la autobază, vor fi astfel concepute pentru a se asigura simultan tuturor autobuzelor cel puţin 50 kW per autobuz.
Încărcarea lentă va fi realizată pe timpul nopţii prin cuplarea autobuzului electric la reţeaua trifazată de joasă tensiune (400 Vca). în funcţie de capacitatea totală de stocare a bateriilor, acestea vor fi încărcate la capacitatea maximă într-un interval de până la 6 ore. Conectarea autobuzului la staţia de încărcare va fi realizată prin intermediul unui conector standardizat care va fi livrat de către ofertantul declarat câştigător. Staţia de încărcare va fi dotată cu o interfaţă de încărcare de tip CCS (Combo 2, Type 2/Mode 4) conform IEC 621963.
După conectarea autobuzului electric la staţia de încărcare va fi necesar parcurgerea unui protocol de autentificare pe şofer/autobuz care după validare, pe baza unui card individual va iniţia transferul de energie electrică. Sistemul de încărcare lentă (minim 50 kW pentru fiecare autobuz electric livrat) va aduce bateriile la nivelul optim de încărcare (100 %) pe timpul nopţii printr-o încărcare convenţională, direct de la reţeaua trifazată de joasă tensiune (400 Vca), într- un interval de timp de 4 … 6 ore şi va avea următoarele caracteristici generale:
- Va asigura încărcarea autobuzelor electrice 24 ore/zi, 7 zile/săptămână;
- Va fi amplasată şi va opera pe un teren deschis (neacoperit);
- Va fi dotată cu un buton de avarie/oprire, care va oferi posibilitatea decuplării alimentării;
- Domeniul temperaturilor exterioare de exploatare va fi de la -25 °C la + 45°C(la umbră);
- Va asigura clasa de protecţie minim IP 44 pentru echipamente electroenergetice;
- Tensiunea de alimentare a sistemului de încărcare va fi de 3 x400Vca(+/-)10%, 50 Hz; Puterea efectivă la ieşirea din sistemul de încărcare va fi de minim50kW/autobuz ; deasemenea, vor fi permise orice soluţii care respectă condiţia ca staţiile de încărcare lentă să asigure simultan tututor autobuzelor minim 50 Kw/autobuz, inclusiv o staţie cu mai multe posturi de încărcare;
- Va fi dotată cu un display LED care va oferi informaţii cel puţin cu privire la procesul de încărcare, la capacitatea de energie stocată în baterii şi cu privire la eventualele erori intervenite;
- Sistemul de încărcare va monitoriza energia utilizată pentru încărcarea bateriei;
- Eficienţa energetică va fi de minim 95 %;
- Coeficient de putere va fi mai mare sau egal cu 0,98;
- încărcarea în curent continuu se va realiza în modurile Constant Current (CC), respectiv Constant Voltage (CV);
- tensiunea de ieşire a sistemului de încărcare va fi de 400 … 800 Vcc.
Staţii de încărcare rapidă
Este acceptată varianta superioară de încărcare prin intermediul unui pantograf cu construcţie specială montat pe acoperişul autobuzelor sau echivalent (spre exemplu: pantograf invers). Sistemul de încărcare rapidă, de cel puţin 150 kw, va introduce în baterii o cantitate mare de energie într-un interval scurt de timp (2 … 20 minute) prin conectarea autobuzului electric la o staţie de încărcare rapidă care va avea următoarele caracteristici generale:
- Va asigura încărcarea autobuzelor electrice 24 ore/zi, 7 zile/săptămână;
- Va fi amplasată şi va opera pe un teren deschis (neacoperit);
- Va fi protejată împotriva eventualelor acte de vandalism/utilizării neautorizate;
- Domeniul temperaturilor exterioare de exploatare va fi de la – 25 °C la + 45 °C(la umbră);
- Va asigura clasa de protecţie de minim IP 44 pentru echipamente electroenergetice;
- Tensiunea de alimentare a sistemului de încărcare va fi de 3 x 400 Vca (+/-) 10 %, 50 Hz;
- Puterea efectivă la ieşirea din sistemul de încărcare va fi de minim 150 kW;
- Sistemul de încărcare va monitoriza energia utilizată pentru încărcarea bateriei;
- Sistemul de încărcare va fi echipat cu un conector dedicat pentru pantograf cu 4 poli: pol pozitiv de încărcare (DC+), pol negativ pentru încărcare (DC-), pol de protecţie (PE) şi contact de comunicare Control Pilot (CP) sau similar, care să poată fi operat automat din cabina şoferului (să nu necesite intervenţie umană din afara vehiculului);
- Eficienţă energetică va fi de minim 95 %;
- Coeficient de putere va fi mai mare sau egal cu 0,98;
Administrație
Un parc de relaxare și agrement cu specific acvatic va fi construit lângă baza de tratament din Ocna Mureș
Administrația județeană și cea din Ocna Mureș vor realiza în comun o nouă investiție, după Băile Sărate, prin care va fi amenajat un parc de relaxare și agrement cu specific acvatic.
Recent, a fost aprobat Acordul de asociere încheiat între UAT – Orașul Ocna Mureș, prin Consiliul local al orașului Ocna Mureș, şi UAT – Județul Alba, prin Consiliul Judeţean Alba, pentru realizarea în comun a obiectivului de investiții.
„Refacerea, amenajarea și punerea în valoare a malului stâng al râului Mureș, pe o suprafață de 5 ha, și construirea unui parc de relaxare și agrement cu specific acvatic”. Acordul de asociere se încheie pe o perioadă de 10 ani, cu posibilitatea prelungirii prin act adițional.
Realizarea propriu-zisă a investiției se face pe un teren situat în Ocna Mureș, str. Fabricii nr. 11. Valoarea investiției va fi stabilită prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici de către ambele părți asociate.
La finalizarea lucrărilor, judeţul Alba şi oraşul Ocna Mureş vor dobândi dreptul de proprietate în cotă de ½ în devălmăşie asupra obiectivului.
„Pentru realizarea obiectivului de interes comun «Stațiune balneoclimaterică Ocna Mureş» a fost stabilită ca și componentă principală realizarea în comun a investiției «Amenajare bază de tratament și agrement în oraşul Ocna Mureș», investiție realizată în proporție de 100%, iar exploatarea investiției se realizează la data prezentei, în principal (partea managerială și partea de agrement) de către societatea Baza de Tratament și Agrement Băile Sărate Ocna Mureș S.A., având ca acționari pe cei doi investitori – Orașul Ocna Mureș și Județul Alba, precum și de către societatea Medical Băile Sărate Ocna Mureș S.R.L. (partea medicală), societate al cărei asociat unic este societatea Baza de Tratament și Agrement Băile Sărate Ocna Mureș S.A.
Din datele statistice oferite de administratorul investiției, rezultă că aceasta este asaltată de turiști din toate colțurile țării și nu numai, astfel că pe perioada de funcționare de la deschidere – 13 mai 2023 și până în 25 iulie 2024 – media zilnică a beneficiarilor a depășit cu mult capacitatea maximă preconizată a bazei, ajungând uneori la peste 2.000 de persoane zilnic (pe timpul verii) și, uneori, la peste 700 de persoane zilnic în anotimpul rece, ceea ce impune identificarea unei soluții de decongestionare a bazei de tratament și agrement concomitent cu dezvoltarea și extinderea investiției inițiale, sens în care a fost identificat și achiziționat, de către Orașul Ocna Mureș, un teren în suprafață de 5 ha, situat limitrof bazei de tratament și pe care se intenționează dezvoltarea investiției «Refacerea, amenajarea și punerea în valoare a malului stâng al râului Mureș» în zona Bazei de tratament și agrement Ocna Mureș, pe o suprafață de 5 hectare, și construirea unui parc de relaxare și agrement”, se arată în referatul întocmit de către specialiștii CJ Alba.
Administrație
Investiție de peste 1 milion de lei în dotarea școlilor și liceelor din Ocna Mureș cu echipamente digitale și software
Administrația orașului Ocna Mureș a lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevede achiziția de echipamente digitale și sofware, în cadrul proiectului “Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar”.
Potrivit documentației, investiția este necesară pentru creștere performanțelor școlare și dezvoltarea armonioasă a elevilor.
Unitățile de învățământ care se dotează sunt situate administrativ pe raza UAT Oraşul Ocna Mureş
1) Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș
2) Scoala Gimnaziala „Lucian Blaga” Ocna Mureș;
3) Liceul Tehnologic Ocna Mureș.
Valoarea totală estimată a proiectului, fără TVA, este de 1.463.464,90 lei.
Lot 1 – ECHIPAMENT DIGITAL-TIC pentru laboratoare de informatică din unități de învățământ primar, gimnazial, liceal, unități conexe, dotate cu echipamente
Se vor achiziționa
– Table electronice cu posibilitate de copiere sau accesorii
– Sistem de sonorizare
– Videoproiectoare
– Rutere de retea
– Echipament pentru videoconferinte
– Monitoare cu ecran tactil
– Scanere informatice
– Computer de birou
– Computere portabile
Lot 2 – ECHIPAMENT DIGITAL-TIC pentru dotarea laboratoarelor de științe din unități de învățământ preuniversitar
– Fotocopiatoare
– Sistem de sonorizare
– Videoproiectoare
– Rutere de retea
– Echipament pentru videoconferinte
– Monitoare cu ecran tactil
– Scanere informatice
– Computer de birou
– Computere portabile (
– Table electronice cu posibilitate de copiere sau accesorii
Lot 3 – ECHIPAMENT DIGITAL–TIC pentru laboratoare de informatică din unități de învățământ IPT AMBALAJ DIN MATERIAL
– Fotocopiatoare
– Sistem de sonorizare
– Videoproiectoare
– Rutere de retea
– Echipament pentru videoconferinte
– Monitoare cu ecran tactil
– Scanere informatice
– Computer de birou
– Computere portabile
– Table electronice cu posibilitate de copiere sau accesorii
Lot 4 – ECHIPAMENT DIGITAL-TIC pentru dotarea atelierelor de practică/unitate de învătământ IPT
– Fotocopiatoare
– Sistem de sonorizare
– Videoproiectoare
– Rutere de retea
– Echipament pentru videoconferinte
– Monitoare cu ecran tactil
– Scanere informatice
– Computer de birou
– Computere portabile
– Table electronice cu posibilitate de copiere sau accesorii
Lot 5 – Softuri pentru dotarea atelierelor de practică / unitate de învătământ IPT din rețeaua IPT
– Pachete software si sisteme informatice
Administrație
Baza de Tratament și Agrement Ocna Mureș se extinde cu un Aquapark
Consiliul Județean Alba în parteneriat cu orașul Ocna Mureș lansează o nouă investiție: un Aquapark ce va aduce un plus de atractivitate orașului și bazei de tratament și agrement existente, oferindu-le vizitatorilor noi oportunități de recreere și relaxare.
Acest proiect presupune refuncționalizarea unei suprafețe de circa 5 ha., pe malul stâng al râului Mureș, în imediata vecinătate a Băilor Sărate de la Ocna Mureș. Se vor construi 4 bazine de interior, jacuzzi, bazin de imersie și 2 tobogane interioare, precum și 5 bazine exterioare. De asemenea, se va amenaja o zonă de agrement și camping cu unități de cazare de tip cort și rulote „glamping”, ce va include și o clădire de deservire, cu dușuri, toalete și chicinetă. Pe lângă clădirea principală, cu funcțiune mixtă, de agrement, alimentație publică și administrativă, se va mai construi o clădire cu bar, grupuri sanitare și zonă de dușuri care să deservească zona de agrement, precum și locuri de joacă pentru copii, la exterior. Vor fi amenajate spații verzi și 403 locuri de parcare, din care 30 rezervate pentru persoane cu dizabilități .
„Băile Sărate de la Ocana Mureș au devenit un punct de atracție național, interesul vizitatorilor depășind așteptările noastre. Mai ales în lunile de vară peste 2.000 de persoane au vizitat aceste băi în fiecare zi, în timp ce în lunile reci au fost peste 700 de vizitatori pe zi. Tocmai aceste cifre ne-au arătat că este loc pentru dezvoltare. Prin realizarea acestui Aquapark vom diversifica oferta turistică și de agrement, vom îmbunătăți oferta de servicii balneare și medicale și totodată vom menține ridicat interesul turiștilor pentru această zonă.
Este o investiție care reflectă angajamentul nostru față de dezvoltarea economică și socială a acestei zone, contribuind, totodată, la dezvoltarea serviciilor de relaxare și îngrijire a sănătății și la atractivitatea turistică generală a județului Alba.
În ședința Consiliului Județean Alba din 17 octombrie am făcut primul pas pentru realizarea acestui proiect, aprobând asocierea dintre Consiliul Județean și Primăria Ocna Mureș.” – a declarat domnul Ion Dumitrel, Președintele Consiliului Județean Alba.
-
Mondenacum 9 luni
MESAJE de 8 MARTIE 2024, Ziua Femeii. Felicitări, urări și SMS-uri pentru femeile din viața voastră | ocnamuresinfo.ro
-
Actualitateacum 10 luni
MESAJE de ZIUA INDRAGOSTITILOR 2024. Ce declaraţii şi mesaje de dragoste puteţi să îi transmiteţi persoanei iubite | ocnamuresinfo.ro
-
Mondenacum 12 luni
MESAJE de Crăciun fericit! Urări și felicitări pe care le poți trimite celor dragi | ocnamuresinfo.ro
-
Din Județacum 8 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic în 2025, dar și în următorii ani | ocnamuresinfo.ro
-
Din Județacum 8 luni
Mesaje de Paste 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti | ocnamuresinfo.ro
-
Din Județacum 8 luni
Mesaje de Florii 2024. SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise persoanelor care îşi sărbătoresc onomastica | ocnamuresinfo.ro
-
Actualitateacum 7 luni
Sfinții Constantin și Elena 2024. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | ocnamuresinfo.ro
-
Mondenacum 4 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | ocnamuresinfo.ro